*160*

*Hellou! Kesä on alkanut hieman kylmissä merkeissä, mutta eilen 13.6 oli oikesti lämpö asteita reilut 20. Iltaa kohden mennessä se sade jo palaili paikoilleen ja ukkonenkin pari kertaa murahteli. Eilen oli myös suuri juhla päivä. Mummoni ja ukkini täyttävät/täyttivät tänä vuonna 60 ja 40 hääpäivä komeili alku vuodesta. Oli siis syytä juhlaan, sanotaanko, että 160 luku oli juhlan komea teema. Minä tietysti toimin leivonta mestarina juhliin. Olin todella innoissani sillä sain näyttaa koko suurelle suvulleni mitä minä oikesti osaan. Kakkuja minä leivoin viisi, mutta yksi oli varalla jos tarvitsisi lisää. Kaikki kakut olivat erilaisia, mutta täytteitä oli vain kahta erilaista; Mansikka-hillo, kermavaahto, banaani TAI mansikkasurvos, vaniljakreemi, banaani. Pikkuleipiäkin tuli leivottua, mutta ei niistä sen enempää. Katsellaampas mitä minä oikein sain aikaan!*


1 kuvassa on juhlien "pääkakku". Siihen minä panostin eniten. Kuorrutus on sokerimassaa. Kaikki kukat on tehty päivää ennen juhlia itse. Niiden tekemiseen meni kolme tuntia ja kolmen tunnin uurtamisen jälkeen sain vajaa 150 kukkaa ja selkä kivun.

2 kuvassa päälystys on sokeri massaa, mutta muuten kakku on kermakakku. Ei lisättävää XD


 3 kuvassa on raikas hedelmäkakku. Kaukun päällä on hedelmiä ja kakkukiillettä. Sivut on  kuorrutettu kermalla.


4 kuvassa on perus kermakakku suklaa koristeilla ja hieman sokerimassa kukkia lisäämässä eloa kakkuun.

5 & 6 kuvissa on pikkuleipiä, limentuoksuisia toffeekeksejä sekä suklaasiivuja.


                                                Herkullistä kesän jatkoa kaikille!

Kommentit

Suositut tekstit